Til tider har vi lang ventetid – og det arbejder vi på at gøre noget ved.
Det kommer til at betyde ændringer i måden vi organiserer os på:
Vi har pr. 1/1-26 ansat Heidi, som er uddannet social- og sundhedsassistent . Hun skal tage blodprøver, fjerne sting, skylle ører mm. Heidi har mange års erfaring i blodprøvetagning – også på børn.
Lise, vores dygtige sygeplejerske, som I jo kender, skal overtage de fleste kontroller af kroniske sygdomme. Det er for eksempel diabetes, højt blodtryk , højt kolesterol, lavt stofskifte, osteoporose med mere. Lise vil selvfølgelig rådføre sig med lægerne, hvis der er den mindste tvivl.
Telefontiden vil blive ændret: det bliver primært Jette, som tager telefonen fremover. Baggrunden for dette er at lægernes tid er bedre brugt på at have konsultationer.
Det er vores forventning at disse tiltag vil kunne gøre vores ventetid kortere.
Prøvesvar:
Hidtil har vi skrevet mange e-mails til jer om prøvesvar. Det tager rigtig meget tid, og fører ofte til skriverier frem og tilbage, så vi vil gerne forbedre servicen.
Fremover vil man derfor i stedet blive tildelt en kort tid (cirka 5 minutter) , hvor man på video kort kan tale med lægen eller sygeplejersken om hvad prøverne har vist, og hvad konsekvenserne skal være. Det er ikke muligt at gøre det telefonisk.